torsdag, december 04, 2008

Pysselkväll med gullungarna...

I tisdags var det dags för årets julpyssel på barnens dagis. Jag jobbade hela dagen och vi åkte hem en snabbis innan det var dags. Barnen var i upplösningstillstånd och längtade så mycket till ståhejet så det var bara att maka sig iväg illa kvickt igen.
Pysselkvällarna brukar vara jättetrevliga och supermysiga. Man har chansen att se och prata med alla föräldrarna, pyssla med barnen och fika i lugn och ro.
Som vanligt hade vår "kocka" slagit till och gjort ´jättegott bröd, skinka, senap och mjuk pepparkaka och bland det första vi gjorde var att inviga kvällen med årets första (och absoluuuuut inte sista) skinkmacka, det var såååå gott!!!
Det är fyra olika avdelningar på lillemans dagis och där hade vi förberett ordentligt hela dagen. På två avdelningar bakade vi pepparkakor, vilket blev en av mina grabbars favvo rum, i ett annat fick vi göra skinkpinnar och det tredje, där gjorde vi smällkarameller och julkort (min favorit som ni vet vid det här laget =O) Vi var som vanligt otroligt kreativa och hade jättekul, tyvärr när det blir lite för mycket folk ballar killarna mina ur lite och bestämmde sig efter ett tag för att gå in och leka i ett av lekrummen, det var visserligen ok men jag kände att vi var ju faktiskt där för att pyssla och inte leka men, men, det är samtidigt klart att de tröttnar + att det varit en lång dag för dem med skola, frita och dagis så vi åkte hem efter en och en halv timma. Helt lagom.
Jag lovar att vi somnade gott på kvällen och att deras fina julpynt numera klär halva huset på diverse konstiga ställen...men vill de att det ska hänga lite knasigt så får det göra det, så länge de är nöjda är jag med det. Kul att vara lite annorlunda =O)

Ha en toppendag!
Kram
//Veronic@

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!