måndag, december 29, 2008

Vilken dag!

Inte eländig det minsta & varför skulle den vara det förresten???
Vi ställde klockan tiiidigt idag. 8.30! Uppe med tuppen med andra ord, ja, för oss är det ju nästan så med tanke på hur vi legat & latat oss mornarna igenom den senaste veckan. barnen har ju klarat sig själva, som vanligt. De tar sin egna frukost & tittar på tv eller leker på sina rum så vi kan allt sova ordentligt om morgonkvisten. men idag måste vi upp. Kl. 10 var vi bjudna till bästa vänner på korvgrillning & barnen har sett fram emot att få leka med deras två killar så det blev en höjdardag med vackert väder, lite minusgrader & korvgrillning på ett utsiktsberg. Minior älskade att "sitta picknick" som han sa & tyckte nog att vi gör det för sällan & det kan jag hålla med om, så framöver blir det nog till att "sitta picknick" oftare! Jag hann prata en hel del med kompisen med & det är ju tyvärr inte så ofta man ses så det var helt klart jättekul. Bilen fick sig en halv renovering med av mannen i deras hus & det är mer än tacksamt!
Barnen ville självklart INTE hem men med lovord om muta i affären gick de med på att ses en annan dag. Att handla idag var ingen höjdare alls, trötta barn & en handlingsplan som var nästan en A-4 stor (det är nästan sant?!?!) blev det lite snask, mjölk & det nödvändigaste innan vi avbröt & for hemåt. Handla får jag göra ordentligt imorgon...

Väl hemma strandade vi framför tv:n med tomtegröt & smörgåsar med div. pålägg på. Gott! Mätta & belåtna kollade vi på en film & sedan ville faktiskt barnen gå & lägga sig & tro det eller ej så somnade de gott i min & pappa P:s säng nästan direkt efter den obligatoriska sagan.
Själv sitter jag & kollar på lite länkar på olika fotografeeringssidor. Att fotografera tillhör ett av mina största intressen & jag skulle gärna gå en fotokurs inom kort (hahaha) Ska kolla upp vad som finns & sedan mata mig själv med så mycket tips & idéer som jag bara kan hitta på nätet. Nu har vi ju en ordentlig kamera så det vore ju 17 om man inte kunde utnyttja den & ta bra fotografier, redigera & greja lite. Hur kul som helst ju.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!