söndag, december 28, 2008

Slösöndag...

Slöat har vi gjort sedan vi gick på julledighet men idag har vi slöat lite extra, fast egentligen inte !?!?! Jag var uppe med tuppen idag, kl. 9 närmare bestämt & det var det tidigaste jag gått upp på en vecka...
Åkte till min personliga frissa som klippte av håret en bit till så nu är det kort igen, skönt. Under tiden jag gjorde det fixade min man takboxen på bilen med hjälp av frissans man & sedan åkte vi hem & packade in barn & svärmor i bilen & drog till stora stan. Där gick vi på bio, käkade popcorn & Ahlgrens bilar & hade en kul stund. vi kollade på "Chihuahuan från Beverly Hills". Den var rätt bra men som filmerna numera är för de små så kommer det lite för många skämt som de stackarna inte förstår så halva filmen går åt till att förklara varför alla skrattar. Nä, inte riktigt men nästan. Kul var den & efter det åkte vi & festade loss på ett par hamburgare på "MAX" & det var som vanligt gott.
Kallt är det idag, ett par minus & en bitande kyla, fick provat min & lillemans nya jackor i det kalla vädret & de verkar fungera bra =O).
Nu ska v dega vidare framför tv:n. Det blir lite Galenskaparna & Aftershave med en julshow de gav för ett par (rätt många i o för sig) år sedan & som alla i familjen tycker är rolig.
Nu väntar vi bara på att värmen i huset ska spridas med, brasan är i full gång så snart så...

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!