torsdag, juni 11, 2009

Ännu ett slut...

...men början på något nytt...
Lilleman hade avslutning på sitt dagis idag. Alla 5 & 6 åringar hade fest & det är de små knoddarna som i höst ska börja på fritids. Känns otroligt vemodigt att jag har så stor liten kille redan...
Tur med vädret hade de & det blev grillning ute på gården. Hamburgare med bröd & stolt lilleman berättade att han valde sallad till. Något han aldrig vill ha hemma så det tyckte mamma veronica va' oerhört duktigt & bra =O)
Till efterrätt fick de tårta i form av en tusenfoting. Den hade varit den bästa & godaste tårtan lilleman ätit i heeeela sitt långa liv!
De hade oxå lite tävlingar & delade in sig i tre lag där de hoppade säck & sprang med potatis på sked. Det va' de lekar jag vet.
När jag kom spelade han som vanligt fotboll, det älskar han & de är ett glatt gäng som ALLTID spelar med varandra när de är ute på gården. Kul!
Lilleman hade en present med sig till sina fröknar. Ett kort jag gjort åt honom men som han själv valt dekorationer & färger till. Glömde ta kort...men ska be att få göra det imorgon eller på tisdag, det blev så himlans sött. Han är duktig min lille grabb =O). I presenten hade han valt att ge dem en ask med små nougatchokladhjärtan & en nobless hjärtan, för att han gillar dem så mycket. De fick dessutom varsitt kinderägg. För då fick man ju både godis & en leksak (surpriiiiise!!!=O) Tjejerna fick varsitt Barbie ägg & killen ett...tattaaa...Star Wars ägg så klart =O) De tyckte iden & presenterna va' jättefina & så klart goda!
En kul förmiddag hade han, det sa han & att han kommer sakna gänget. Men nu väntar nya tider för lilleman som blir stor. nollan & fritids. Det blir bra det!

Själv har jag klippt gräsmattan i den klibbiga värmen. trodde jag skulle avlida på kuppen idag av värmeslag eller vad som helst...helt fel dag att klippa, men det behövdes & nu är det gjort. Det har dessutom regnat en del nu på eftermiddagen & kvällen & imorgon skulle det nog med bli regn så det va' skönt att bli av med det.
Junior har lekt med grannen & tanken va' att vi skulle in till stan på eftermiddagen & leka med ett par vänner men det kom visst lite emellan så vi ska försöka träffas imorgon istället.

Junior fick Max mat med oss igår. Det stod som önskemat på examensdagen & lilleman ville så klart oxå bestämma mat. han ville ha Mc Donalds eller Max idag igen men då sa jag stopp. Inte två dagar i rad, dessutom hade han redan ätit hamburgare på festen. Så emedan vi va' i stan i annat ärende passade vi på att gå & ta en fika. Det blev ostfrallor & strut med jordgubbsglass på favvofiket. Sedan åkte vi hem & då började det regna så det blev LEGO med killarna & sedan kvällsmat till "Hjälp, jag är med i en Japansk TV show" Sedan gick killarna & la sig & somnade snabbt. Skönt!
Imorgon är första riktiga dagen på deras sommarlov. Första sovmorgonen för både dem & mig. Något det känns som att vi inte haft på länge...Ska bli gött!

Annars har det varit lugnt. Jag startade ett projekt idag som jag hoppas jag kan bli klar med snart. Säger inget mer om det. Tids nog får ni reda på det =O)

Nu sak jag lägga mig på spikmattan ett slag. Läste ut boken idag så jag måste in i "biblioteket" & leta fram en ny...får se vad jag känner för denna gången. Känns så bra att kommit igång med läsandet igen. 3 böcker i veckan är minimum vad jag brukar läsa så jag måste fortsätta. Ska låna en av grannen när hon läst färdigt, den verkade kul. kommer inte ihåg vad den hette.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!