torsdag, juni 18, 2009

Full rulle...

...nåja, men nästan i alla fall.
vaknade halv nio i morse, faktiskt innan mina så annars morgonpigga killar. Strax efter nio kom de upp & då va' jag i full fart med att städa litegranna. & det är bla vad denna dagen gått ut på. Städat, plockat i ordning efter projektet.
Killarna har mestadels varit ute & lekt. Men ett par skurar satte stopp för en heldag ute så de va' inne tillsammans med grannkillen & lekte med LEGO.
Pratade en sväng med både mamma, brorsan & hans tjej. Brorsan bor i Luleå & mamma & pappa är där på visit över midsommarhelgen. Hoppas de får det bra & att vädret blir bättre än vad det väntas bli här.
Kallt & ruggigt, regn & skitväder. Precis som vanligt numera...så himla tråkigt! Vill ha sol & värme nuuuuu!!!!!

Som jag tidigare skrev kom en reporter från "Commersen" hit. Det är väl vad som hänt idag...
L & jag snackade loss lite i telefonen om vad vi ska äta & så på midsommar. Det blir den sedvanliga sillen (endast för mig då ingen annan äter det =O) köttbullar, prinsisar, gräddfil, potäter, gräslök....you name it... Detta planerar vi äta innan vi går bort till "festen" =O).
Om vi orkar grillar vi senare under eftermiddagen annars har vi självklar planerat att vräka i oss mängder med jordgubbar, grädde & marängtårta med
hallongrädde & så ska vi även
ge plats åt en drös med godis & lastvis med choklad.
hahaha, vi kommer äta ihjäl oss under fredagen hahaha.
Gott!!!


Imorgon är det den årliga "lövmarknaden" inne i stan. Självklart kommer killarna & jag att vara på plats....efter att de har städat sina rum. Jag har tom mutat dem med varsin hundring om de städar & är de riktigt noga kanske de får två har jag sagt & nu har de lovat att städa direkt imorgon bitti emedan jag viker lite tvätt & fixar frulle så vi får se...jag hoppas verkligen de gör det för jag har lite städa kvar jag med & på fredag får vi gäster som sover över...

Idag skulle jag varit med på personalfesten på jobbet men tyvärr hade jag ingen barnvakt så jag stannade hemma & det gjorde ingenting egentligen men jag VISSTE ju att det vankades exotisk planka & god efterrätt....får väl köpa oss en kycklingklubba, lite exotiska frukter & gnaga på som kompensation i helgen...
Ja, ja. I alla fall så knackade det på dörren senare på kvällen & där står vår goa kokerska från dagiset med en stooooor jättevacker bukett blommor i handen. Denna räcker hon fram till MIG & hälsar från chefen & gänget med ett stort GRATTIS till min examen...jag blev helt mållös men tackade så klart allra ödmjukast. Det är ju inte klokt vad snälla de är. Chefen hade visst hållit ett fint tal till mig & min arbetskamrat M som gick i samma klass som mig & då kände jag ännu mera att jag hade velat vara där...
Ska sätta ut ett kort på den imorgon.
Kort kommer även på mitt nyaste projekt jag tjatat om men som ingen vet vad det är =O) Men jag måste visa det för pappa P först!

Nu sak jag vänta på att tvätten blir klar, hänga upp den & gå & lägga mig. Som sagt, imorgon blir det lite mera städa så huset får sig ett nytt lyft & kommer i topptrim innanhelgen nalkas.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!