onsdag, juni 03, 2009

Gårdagen i ord...

Igår arbetade jag igen. Det var riktigt roligt. All ordinarie personal på avdelningen jag va'va' på drift & vi som ersatte dem hade en riktigt kanonbra dag.
Skolan hade en "djurens dag" & självklart tog vi dit våra små knattar så de kunde klappa & kela med alla djuren som skolbarnen hade med sig. Det var hundar, katter, fåglar, hästar, kaniner mm, mm. En riktigt mysig dag.
Det va' på lillemans avdelning jag jobbade & vi hade turen att få träffa & krama storebor oxå.
Vädret va' fint på förmiddagen men det blev faktiskt lite kyligare framåt eftermiddagen så väl hemma beslöt killarna & jag oss för att åka & handla lite mat & en glass. Det uppskattades som vanligt mycket =O)

När vi kom hem va' vi så trötta, eller i alla fall jag så vi lagade middag som bestod av hamburgare med sallad & makaroner med röd karamellfärg. Killarna har fått dille på det här med karamellfärg & tallriken såg faktiskt riktigt trevlig ut. Dessutom åt det upp ALLT som fanns på den trots att jag öst på rejält med mat så lite hungriga & en snygg uppläggning verkar vara lösningen för att killarna ska äta & vara nöjda =O)

Jag fick äntligen min mors dags present av barnen. Det va' en röd fin spikmatta !!! Killarna fick prova först & låg förvånansvärt länge på den, modigt!
När jag skulle prova gjorde det fruktansvärt ont & jag tänkte att det här går ju aldrig. Är ju rätt smärttålig men detta va' förfärligt...


Junior kom ner till mig senare & ville sova & så klart ligga en stund på spikmattan & jag tänkte att visst, den ska ju göra så man slappnar av så han låg nog en 10 minuter en kvart innan jag gick in till honom. -Kolla min rygg, är den prickig???
-Ja, lite, men mest röd. Va' det skönt? Känner du dig trött nu, frågade jag.
_Ja, mamma nu kan jag somna. Men jag måste nog prova imorgon igen, sa junior. & visst ska han få göra det.


Senare skulle jag prova igen & de första fem minuterna kändes det mycket, men sedan va' det som att smärtan försvann & faktiskt så blev jag alldeles varm & det va' riktigt skönt. Kände mig otroligt avslappnad & trött. Ja, riktigt härligt!

Kan tillägga att jag vaknade imorse & för första gången på väldigt länge hade jag inte det minsta ont i ryggen eller i höfterna. Så ja, spikmattan ska testas ikväll igen!

Ha det!

2 kommentarer:

  1. Hej själv(a)
    Kul det låter med en spikmatta?!Har du bild oxå?Har själv startat bloggen igen.Annars allt ok - hälsa alla - vi hälsar oxå.
    /V-åker

    SvaraRadera
  2. Hej, hej! Jo, visst har jag en bild =O) La ut den nu.
    Hälsa & ha det så hörs vi när vi råkas.
    //Veronica

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!