onsdag, juni 10, 2009

Slutet gott...

Det finns en början & det finns ett slut & så även i min lilla juniors fall som började ettan i höstas & idag tagit examen & slutat sitt första riktiga skolår.
Vi fick en underbar förmiddag med mulet & lite småruggigt väder men tack & lov uppehåll.
Kyrkan va' som vanligt fullsatt men jag & lilleman hittade en plats näst längst bak i kyrkan så vi såg rätt bra ändå men bilder gick inte att ta. Kameran är superbra men tyvärr blev det för långt avstånd till junior & hans lilla klass så det bidde inga bilder från deras vackra vackra sång när de stod längst fram.
Sjätteklasseleverna som sak sluta nu & byta skola sjöng oxå fint men det som rörde mig till tårar mest idag va' när alla deras föräldrar gick upp & sjöng "20 000 tusen röda rosor vill vi ge till er" emedan de yngre barnen gick runt & gav sjätteklasseleverna rosor. Föräldrarna sjöng jättefint & det va' fler än jag som tyckte detta va' vackert & vemodigt så de satt oxå med tåren i ögat.
Junior va' jätteduktig & sjöng fint & hela tiden (tror jag i alla fal...munnen rörde sig...=O)
Efter kyrkan träffades klassen utanför kyrkan & det blev ett riktigt kramkalas med fröken & presenter från klassen delades ut samt juniors egna present till fröken. Jag hade gjort en väska av papper & junior fyllde den med olika sorters choklad & kola. Jag tror hon blev kanonglad. I alla fall blev junior rörd & glad. Han blev lite ledsen en stund & berättade att han tyckte det va' tråkigt att sluta skolan...men lite sommarlov kan nog vara skönt, vi får väl plugga lite hemma i sommar. Lite matte & lite läsning. Det blir nog bra.

Hemma firade vi med prinsessbakelse, jordgubbar & läsk. ja, idag blev det läsk redan 10,15 imorse men då hade de oxå ätit en ordentlig frukost & så är det ju faktiskt så på examensdagen att man är lite speciell & då får man tårta & läsk på förmiddagen =O).
Strax kom reportern från Blekinge radio & gjorde intervjun & det gick rätt bra trots stor nervositet.


Sedan städade jag litegranna & killarna lekte med grannen.
Pappa P hade sänt killarna varsitt mail där han önskade dem grattis på examensdagen & skrev även att de skulle be mamma köpa en liten present dagen till ära.
Vi skulle ändå in till stan idag så vi tog självklart vägen förbi leksakshuset.
Junior hittade genast det han ville ha. En stoooor LEGO Star Wars "någonting" för baaaara 1299:-!!!!! Lillaman hittade ett par simglasögon för 59:-...
Det va' ett liiite för högt pris att lägga på en examenspresent även fast han faktiskt gått ut ettan så till slut enades de om ett par mindre paket med LEGO & de tog likadana för säkerhets skull. 60:- var blev det & det tyckte mamma Veronica va' lite bättre. Större paket får de när vi firar att pappa P kommer hem. Det är de faktiskt väl värda efter att ha fått dras med mig här hemma & lyssnat på mitt eviga tjat...Men min söta, rara granne & fru till lagledaren i vårt team A som kom över på en fika & en härligt lång pratstund idag sa:- Hellre att man tjatar & visar att man bryr sig än att inte säga någonting alls.
Håller med fullständigt!

Innan läggdans idag höll lilleman en nakenshow för mig & junior =O) Han dansade med rockringen & vi höll bokstavligen på att garva ihjäl oss. Han är så go den killen, kommer bli en riktigt underhållare på alla sätt & vis nu & när han blir större. Hoppas det ALDRIG växer ifrån honom!
Junior rockade loss även han & jag filmade självklart hela rockringdiskot men det får ni inte se hahaha, det går ju inte att lägga ut nakenbilder på barnen även som jag gärna skulle vilja att ni alla fick lika roligt som vi hade det=O)

Nu sak jag göra klart ett kort som lillemans fröknar ska få imorgon på avslutningen för alla 5 & 6 åringar som i höst byter dagis mot fritids. Fy 17 alltså...nu har jag verkligen inga små bebiungar kvar i hemmet...jag känner en viss klump i halsen när jag tänker på hur stora båda mina små goa killar blivit men samtidigt längtar jag till nuet för vi har så roligt ihop & det är så otroligt kul att sitta & lyssna & diskutera tillsammans med dem båda. Mina gossar...

Ha det gott & natti, natti
klicka på bilderna om ni vill se dem större

ps. jag ÄLSKAR min kamera, det går att ta så fina närbilde med den, tycker jordgubbarna ser fantastiskt goda & röda ut =O)

1 kommentar:

  1. Hej på er alla.
    Fina bilder, på både "gubbar"(de röda ätbara) och på barna (icke ätbara).Kolla in våran blogg, vad vi lsgt in - bra eller? ha det bra allihopas - och hälsa varandra - vi höres.Hälsa även till Piratjägaren - när ni talas vid nästa gång.Ha dé.

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!