onsdag, juni 24, 2009

En blåsig kanondag!

idag har vi haft superfint väder & varmt även om det blåst en hel del & en del vindar har varit lite kyliga. Vi va' många barn på fritids idag så vi kunde inte gå till sjön så därför åkte jaghem & ordnade med vattenslangen & tillhörande spridare. Alla barnen samlades på fotbollsplanen & sedan svalkade de av sig & hade jättekul!
Jag slutade 5 idag 6 efter det åkte vi raka vägen in & handlade mat...kylen är extremt tom...
På hemvägen hamnade vi före ett motorcykelgäng som killarna vinkade halvt ihjäl sig efter & de snälla motorcyklisterna vinkade glatt tillbaka.
Vi åt kvällsmat, tittade på "sommarlovsmorgon" & sedan somnade killarna en efter en & kl. 20 va' det tyst i hela huset. Ovanligt nuförtiden då vi redan vant oss lite vid att vara uppe senare & att ha lite sovmorgon.

Imorgon ska vi till sjön är det tänkt. Ett par timmar i alla fall innan jag sak på möte i stan kl. 14. En ur dum tid jag vet, men tyvärr går den inte att ändra.

Hörde på omvägar att vi va' med i tidningen "Commersen" nu & jag har inget läst själv eftersom jag inte hämtat dagens post. men i alla fall stod det inte att vi va' "energismarta" utan "energiSNÅLA"...Hmmm....kändes inte lika kul & det värsta är att vi sa det på skoj att NÅGOT fel kommer det säkert att bli när artikeln kommer i tryck...Jag får se imorgon om det skrivna är ok i alla fall...

Så där ja, nu går jag & lägger mig. Imorgon sak jag oxå hinna göra klart bröllopskortet så L & B kan få med sig det på lördag. Hoppas hon & de andra som ska dela på det blir nöjda. Själv är jag nöjd & glad =O)

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!