onsdag, juni 17, 2009

Tisdagen...

Igår jobbade jag. Jag fick äran att vara på fritids & hade endast fyra sötnosar att jobba med.
Alla barnen va' så trötta efter lägret (det va' de mindre barnen som va' kvar + de som inte ville sova över) så vi startade morgonen med att se på en film. Efter det gick vi ut på ängen & plockade massor med blommor i spannar. De skulle vi ha till onsdagens midsommarfest som dagiset alltid har. Vi hittade en hel del. Dock mestadels smörblommor & hundkex men även ett fåtal andra färgglada blommor. Mitt i allt blomplockande ringde mobilen. Det va' från "Commersen" ett lokalt blad som kommer i brevlådan ibland. De ville komma & intervjua oss angående "energismarta grannar" & de fick de självklart! Så onsdag eftermiddag kommer de & grannarna ska självklart vara med denna gången, det är ju i alla fall de som är lagledarna =O) Ska bli kul!!!
Efter lunchen började det dra ihop sig till regn. tråkigt. Det va' riktigt varm innan lunchen & jag hade planerat en utedag på eftermiddagen. Istället blev det en film till som barnen själva valde & sedan mötte vi upp alla lägerkompisarna. Junior va' jätteglad över att ha sovit över & jag sa att jag va' jättestolt över honom!
Vi packade in alla fritids & barnens väskor & åt mellis.
jag slutade vid 15 tiden & då åkte vi hem & gissa.....kollade på en film!!! Fast jag va' den enda som hade kollat på två redan så nu fick killarna sin lilla filmdos också.
lilleman somnade först, sedan jag...Junior va' faktiskt vaken hela filmen sa han fast det va egentligen han som jag trodde skulle slockna först =O)
Sedan va' vi ute en sväng & lekte innan det blev lek i killarnas rum.
Middagen serverades alldeles för sent igårkväll men det gjorde oss ingenting, vi är ju lediga & gör lite som vi vill imorgonförmiddag. Taccolåda blev det. Färs med nedstuckna nachochips & lite ost över. Till detta grönsallad, gurka, tomater & gräddfil. Enkelt, gott & lite festligt trots att det bara va. tisdag =O).
Halv 11 gick vi & la oss. Sent men helt ok. Vi låg & snackade lite & rätt som det är börjar lilleman illtjuta, han grät som om världen hade gått under & skrek att han saknade sin pappa, att han älskade honom så mycket & ville att han skulle komma hem NUUUUUUU!!!
han skakade i kroppen & va' helt hysterisk stackarn.
Jag sa att det är helt ok att vara ledsen, att man får skrika & råta för att man saknar någon.
junior blev oxå ledsen & klämde fram ett par tårar han med. Sedan låg de & grät i min famn i säkert en halvtimme & vi kramades allihopa & jag sjöng lite för dem.
Usch, det är verkligen hemskt att se dem bli sååå ledsna, jag får en klump i magen & vet inte riktigt hur jag sak trösta dem mer än jag gör...Jag finns ju här & vi hittar på kul saker & myser så mycket vi kan men det hjälper inte när det är pappa som saknas. Då är man inte värd mycket.....

Junior somnade senare först & jag & Lilleman låg & tittade i hans stora tjocka pärm med alla sparade teckningar & intervjuer dagis gjort med honom sedan -06. Hur kul & fint som helst! Han är en riktigt duktig liten grabb min lilleman.
Sen tog det väl en två sekunder så sov även vi...

Hej, hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!