torsdag, juni 18, 2009

Dan före midsommarafton...

...som vi ägnade åt att ta det lugnt med lite, ja ytterst lite städning under förmiddagen. Det har regnat hela förmiddagen + en bit in på eftermiddagen så vi höll oss inne med en frukost tillsammans med grannen M. Hon va' likson junior lite krasslig av förkylning & hosta så det blev honungste till alla. Även till mig & minior i förebyggande syfte =O)

Framåt eftermiddagen tog vi på oss varma kläder & regnställ för idag har det varit den årliga lövmarknaden som Karlskrona alltid har dagen före midsommarafton. Då fylls hela torget + närliggande gator med allt krimskrams man kan få tag på. Mestadels skit rent ut sagt men även en del små kul saker som egentligen är mer onödiga än nödvändiga...
För första gången sedan vi flyttade till stan handlade jag absolut ingenting till mig själv. Det som jag stadigt annars vill ha är jordgubbar, blåklint, prästkragar & brända mandlar men inte ens det blev det.
När vi kom in sprack molnen upp & det blev näst intill olidligt varmt i solen. Vi tog av oss regnbyxorna innan vi gick men behöll jackor & varma tröjor på & när det är fullsmockat med folk & knappt någonstans att röra sig mer än i den riktning man hamnat i va' det inte läge att plocka av sig så killarna fick handla det de ville dvs junior som kom hem med två påsar millitärsaker, en klubba & en Iron Maiden t-shirt & lilleman som valde ett agentset, en klubba & en Iron Maiden t-shirt. Sedan va' vi nöjda & ingen av oss ville knuffas runt i virrvarret mer.

Vi åkte då & tog en korv med bröd på ICA Maxi & handlade allt till imorgon. Lilleman köpte en LEGO sak eftersom han hade lite pengar kvar från marknadsslanten.
Sedan åkte vi hem & åt hamburgare med potatisskruvar, själv tog jag sallad till. Gott!

Vi pratade ned brorsan & gänget i Luleå via Skype & det va' roligt att se dem & prata med dem live så att säga. Alla mådde bra & mamma & pappa hade endast lite problem med att det va' ljust typ dygnet runt. Lite konstigt kan jag tänka mig.
De ska hitta på lite roliga saker när de är där uppe nu & jag hoppas de får riktigt kul & bra väder.

jag vek ihop all tvätt emedan killarna kollade sista delen av "Hjälp, jag är med i en Japansk TV show" & sedan gick vi & la oss med en saga & lite avslappningsmusik. Junior hade visst fått feber & kände sig inte alls bra. Ont i huvudet & halsen & jag LOVADE att vi skulle åka in imorgonbitti & köpa halstabletter, hostmedicin & med alvedon eftersom han tog den näst sista nu på kvällen.
De somnade till sist gott & jag kollade sista delen på "Blomstertid". Det är fortfarande den mest tragiska "dokumentären" jag sett men idag slutade det hyfsat bra. Tyckte synd om Steven bara som tappade sin sons teckning på havet. Fy fasen om det varit på riktigt, då hade jag nog själv hoppat i....

Nu är det dags för mig att natta mig själv. Är rätt trött & känner mig lite tung i huvudet. Förhoppningsvis endast på grund av för lite sömn & INTE för att jag håller på att bli dålig....vi får se.
Imorgon är det midsommarafton & då väntas barnen åka traktorsläp för att plocka blommor till midsommarstången. Junior va' inte alls intresserad av det nu ikväll utan ville bara vara hemma men är han bättre så går vi bort, annars får vi väl ta det lugnt. det är inte hela världen att missa en dans, de kommer ju igen varje år.
Lilleman kanske kunde få gå med grannen en sväng bort om det nu skulle bli så. Det löser dig. Huvudsaken är att junior mår bra.

Ha en skön midsommar så skriver jag av mig mer imorgonkväll =O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!