tisdag, juni 09, 2009

Giftigt!!!

Det är giftigt att blogga =O) eller rättare sagt att blogga är som ett gift. Speciellt när det inte bara gäller en själv utan för att man bloggar för andra & mestadels i mitt fall för att pappa P ska kunna se varje dag vad vi i övriga familjen tar oss till om dagarna.
kul är det & spännande att se hur många som är inne om dagarna & faktiskt läser min lilla blogg.

idag har jag jobbat & efter det åkte killarna 6 jag in till stan & införskaffade oss lite jordgubbar 6 två bakelser av modell prinsess. Det var juniors önskan att få prinsessbakelser på sin skolavslutning & vilken mor kan säga nej till denna önskan? Inte jag i alla fall =O) Så imorgon blir det prinsessbakelser till mina små prinsar & förhoppningsvis kan vi äta dem på ängen utanför kyrkan där avslutningen äger rum. men som vädret är just nu får vi vara glada om vi kommer hyfsat torra till & från kyrkan...
Det har börjat mullra lite ute så jag ska skynda mig med mina små rader & sedan lägga mig & mysa med min bok.

Idag talade jag med tjejen från Radio Blekinge som tidigare i vår gjorde en intervju med mig & pappa p. Även grannen med fru har varit i radion två gånger & självklart är det pga vårt deltagande i energismarta grannars tävling. Jag skulle få göra en direkt intervju via telefon eftersom jag jobbade men tyvärr kom det en olycka emellan som förståligt nog fick gå före. Men imorgon eftermiddag ska jag & grannfrun bli intervjuade & det blir radiosändning med oss framåt eftermiddagen, vet ej när men sätter så klart ut länken här. Spännande. BLT & Sydöstran sak oxå få lära känna oss men det vet jag inte när det blir av. Så lite omtalade i press & radio ska vi allt bli för vår fina insats mot miljön =O)

Ikväll ringde pappa P en snabbis & vi talade via skype som för övrigt är så himlans roligt att tala via. Det blev ett kort samtal eftersom de endast hade ett kort stopp & fler ville ringa hem men både killarna & jag fick vår dos av pappa P & det var roligt. Allt va' bra med honom & han blev minst lika glada över att ha vunnit tävlingen som vi andra blev.
vi saknar honom mycket & det känns konstigt för mig men kanske mest för grabbarna bus att prata men inte se honom & de har nog svårt att förstå hur långt hemifrån han faktiskt är. Lika svårt som det är att fatta hur länge han är & ska vara borta...de är allt lite ledsna ibland & skulle helst önska att han va' hemma hos oss just nu.
Men nu är det bara ca 1 (!!????!!) månad kvar innan han dyker upp hos oss på lite ledighet innan sista etappen ska igång, så vi står ut & roar oss själva så gott det går ett tag till.

Nu säger jag puss & godnatt till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!