måndag, juni 08, 2009

Bryssel! Here We Come!!!


dagens största & roligaste händelse va' INTE att jag jobbade idag...faktiskt...jag älskar mitt jobb & alla barnen men idag kära läsare...

HAR VI VUNNIT ENERGISMARTA GRANNARS TÄVLING!!!

Nu, ja alldeles nyss kom killarna & jag hem efter att ha varit inne i stan på kvällen träff. Jag måste medge att jag kände mig orolig & nervös & egentligen kände jag på mig att vi skulle vinna för vibbarna har gått i vår riktning men man VET ju aldrig...Min nervositet smittade strax av sig på de andra lagmedlemmarna som kom. C, M & C & jag tror även mina små goa killar kände av tävlingsnerverna...
Jaja, när vi satt oss & väntat alldeles för länge kom ledningen & presenterade lite siffror överlag hur Sverige låg till gentemot övriga åtta tävlande länder.
Det roligaste med detta va' när det plötsligt dök upp lite för mig kända meningar om just att vara energisnål....Då hade de minsann hittat MIN blogg =O) & det kom en drös med citat & meningar upp på den stoooora bildskärmen & underst stod det att de var skrivna av:
Veronica i Karlskrona.
Jag blev superglad, generad, rörd & jätte, jättestolt över att mina inlägg numera åker runt & blir visade för andra tävlande.
Strax började prisutdelningen nerifrån & jösses va' vi satt & skruvade på oss....& sneglade på varandra....& skrattade hysteriskt & nervöst när det började närma sig pallplatserna...
trea va''''inte vi.....två va'......inte HELLER vi....& VINNARNA ÄR.....:

Tatatadadaaaaaa:

Team A!!!!


Yeha, vi vann!!! Vi får åka till Bryssel den 9 oktober i år & vara med & se om vi kammat hem hela Europatävlingen, fy va' spännande. & detta måste vi vänta på HEEELA sommaren...kommer ta jättelång tid.

Detta va' verkligen helt underbart & endast detta har vi strävat efter, att vinna hela rasket, att ha varit bäst på att vara energisnåla, att ha sparat massor av pengar & att vi är ett så jäkla gott gäng som har kämpat ihop i ett helt(!?!?!) halvår & nu äntligen fått resultat för mödan. Vi vann!!!

GRATTIS TILL OSS ALLA; jag är såååå stolt över oss. Hela högen är värda en stor eloge 6 inte minst vår lagledare & våra bästa grannar som verkligen stöttat, drivit på & tipsat om hur vi ska förbättra oss.

Tack grannarna, ni är bäst!!!

Efteråt lyssnade vi på en kille som höll ett superintressant föredrag om världen, miljön & vårt arv. Under föredraget somnade lilleman i min famn, han måste verkligen ha varit otroligt trött för han somnar ALDRIG i famnen länge & absolut inte när vi är på sådana här tillställningar. konstigt, men skönt. Båda killarna fick beröm efteråt för att de varit så duktiga & jag instämmer helt! De var underbara, lugna & lyssnade bra. Väl värda den klubba & den tidningen de fick =O)
I love them!!!

I övrigt har dagen varit bra. Jag har som sagt va' jobbat. Började redan 6,30 men det är skönt, då kommer man hem tidigt även om man är trött. Vi gjorde oss i ordning framåt eftermiddagen & innan träffen började hann vi med en sväng vid parken i stan där massvis med glada studenter körde i kortege & sjöng & skålade. Jag blir lika glad varje gång 6 tycker det är härligt med alla dessa vita mössor & alla glada miner. Underbart! Även killarna tyckte som vanligt att det va' otroligt spännande & så klart va' den stora lastbilen med den jäääätestora piratflaggan coolast =O) Vi fick även chansen...eller oturen....att se ett par glada & nakna (!) studenter som visade upp hela sina fina.....eller inte.....bakdel för oss & viftade glatt på dem under sin biltur. Killarna höll på att garva ihjäl sig & jag med för den delen =O)

Nu ska jag lägga mig & läsa "Sjöjungfrun" av Camilla Läckberg. Gillar henne & jag har läst alla böckerna, tycker de är suveräna & helt i min stil.

Kram till alla & GRATTIS igen till oss alla i
Team A!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!