lördag, juni 27, 2009

Då....

...va' även denna fredagen till ända & idag har vi varit väldigt alerta får jag säga. Alla va' uppe med tuppen kl. 8 & vi valde att göra en stor fikakorg, packa badkläder & ta en del hushållssysslor på morgonen innan vi begav oss till vårt lilla paradis här i buschen =O)
Vi åt frukost på stranden & killarna badade & hade mysigt i två timmar innan blåsten & molnen tog överhand . Lite trist tycker jag som hade sett fram emot fler timmar i solen. Men så är det.
När vi kom hem framåt lunch hade skyddstäcket över lilla bilen blåst över till grannen & alla våra tömda ( som tur va') soptunnor låg omkullblåsta på vår infart. Grannens hade tom blåst in i deras bil så jag flyttade alla våras & kollade efter ev. märken på deras bil men där fanns tur nog inga.

En kort sväng till stan blev det för att möta upp en av juniors klasskompisars pappa & fixa lite med klasskontot. Lilleman följde sedan med dem hem för att leka med sin kompis & förskolkamrat E. Junior & jag drog till Rödeby för att lämna över bröllopskortet jag gjort till L & B som ska på bröllop imorgon.
Tänkte mig att vi skulle till kyrkan & kolla men vi får se. Killarna va' inte förtjusta över iden idag när jag pratade med dem & är vädret fint håller vi oss nog på beachen istället =O)

Junior tyckte vi hade en skön eftermiddag utan lillebrors sällskap & det kan jag förstå. Nu när vi är själva är det svårt att göra saker på tu man hand med barnen & de behöver tid från varandra för att hämta energi så dagen va' perfekt. De hade mycket kul senare under eftermiddagen & kvällen istället.

Middagen idag blev den senaste på mycket länge. Vi åt vid 19,30 tiden & idag bjöd restaurangen på nypotatis med fiskbullar till killarna (ja, det va' vad de beställde !!!) men lilleman åt som jag förväntade mig inga fiskbullar men slukade däremot en drös med potatisar. junior åt upp allt. Själv tog jag potatis , brännvinssill & min nya favorit midsommarsill tillsammans med gräslök & gräddfil. Gott!
Efter detta åt vi så klart chips & även Ahlgrens bilar. fredagsmyset är viktigt i vår familj & numera extra viktigt eftersom det faktiskt skrivits en låt om fenomenet "fredagsmys" oxå (kolla inlägget nedan)
Låten som OLW gör reklam med går hett härhemma. Den går faktiskt att gratis (bra va'+) ladda ner från deras hemsida www.olw.se & finns även till din mobil. Gissa vilka som absoluuuuut ville att mamsen skulle ha den ringsignalen i sin mobil =O)

Killarna somnade strax efter 21 & jag fick en stund vid TV:n. Kollade på "V" & sak nu strax gå & knyta mig. Är jättetrött & ser fram emot imorgon då jag verkligen hoppas det blir ljumma, milda vindar, bad & sol, sol, sol!!!

Have It!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!