söndag, juni 21, 2009

& så va' det söndag IGEN!!!

Alltså tiden går fort, verkligen1 Som om vi alla inte redan visste det eller hur =O).
Känns ju inte som att det redan är måndag igen (inte riktigt ännu..) trots att man varit "lång" ledig & haft massa skoj på schemat.
Ska visserligen bli rätt skönt att få jobba ett par dagar & dessutom har SMHI lovat vackert väder (men IDAG har det ju regnat trots STOR sol på deras hemsida...) så jag vette 17 om man sak lita på SMHi, förmodligen inte...

Som sagt va', regnat har det gjort idag. Men i morse när vi vaknade sken solen & vi va' ute & kollade in jordgubbarna i landet. Vi ser ut att få en ordentlig skörd i år & de börjar bli lite röda nu så snart så...
Sen tog det väl ca 5 minuter om inte mindre innan det spöregnade...IGEN... & sedan har halva dagen varit lika blandad som igår...sol, regn, sol, regn, sol, regn.....Så vi har fördrivit tiden inne. Killarna har lekt med LEGO (!!!) Jag har fixat med ett bröllopskort. Vi har grillat potatis & kött & åt detta med sallad & halloumi. Supersmarrigt!
Vi tittade på "Robot Wars" på TV innan solen sken upp & vi har sedan dess varit ute. Ja, mest killarna så. Jag har plockat undan lite & så har jag plockat lite till & efter det forsatte jag jag att plocka lite.....detta eviga plockandet håller på att driva mig till vansinne. Man blir ju ALDRIG färdig. DESSUTOM har jag en gräsmatta som är i akut behov av att klippas, bärbuskarna är fångade i en oas av hö & brännässlor så även DE skulle behöva trimmas....men ack så låg jag är just nu...Jag har varken orken, lusten eller någonting idag. Skulle behöva anställa en trädgårdsmästare & en städerska...Jag har för mycket att göra. & som sagt, nu jobbar jag även i veckan & det ger mindre tid till hemmaarbetet....Dock blir det mindre disk för vi äter alla på dagis & fritids men ändå.....TRÖTT!!!!!

Ja, ja. Nu är det Bolibompa & sedan ska jag försöka få grabbsen i säng innan kl. 20 idag. Det kommer förmodligen INTE gå så bra med tanke på de senaste kvällarnas läggdasgtider som varit så sena, så sena...Idag vaknade vi strax efter 9 så det blir nog kärvt att få dem i säng så tidigt men jag måste försöka. De får väl ligga & läsa & lyssna på saga eller avslappningsmusik eller helt enkelt bara vara i sängen & fundera tills de somnar =O)

Nu är det kvällsmatsdags. Ska ropa in lilleman. Junior sitter redan vid boli & tittar på "Pippi". Ska väl försöka få kortet klart oxå. DET är i alla fall det roligaste jag gjort idag. Pyssla med kortet. Älskar att göra kort & scrappa, ni får väl se det en vacker dag =O)

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!