måndag, juni 29, 2009

Blandad dag...

Denna dag har varit blandad. Blandad på saker vi gjort & hur jag mått.
Vi sov länge idag & jag kände mig lite tung i huvudet redan när jag vaknade men tänkte att det går väl över när man vaknat till.
Tanken idag va' att vi skulle träffat H, M, E & V. Men tyvärr blev det inte så.Helt enkelt blev det aldrig av att någon av oss hörde av oss framåt eftermiddagen som det va' tänkt.

Killarna & jag va' & handlade efter att först ha åkt till fritids & lämnat en sommarpresent med kort till juniors lärare där. Vi hade bl.a köpt två Barbie & två Star Wars kinderägg till dem ( de är två killar & två tjejer) När vi lämnade över dessa blev de så klart glada (köpte två askar choklad oxå, perfekt i detta väder =O) & tjejerna beslöt sig för att köra en fräckis mot killarna. De tog Star ars äggen emedan killarna fick Barbie äggen. junior tyckte detta va' helkul.

När vi handlat klart & tankat bilen åkte vi hem & vilade lite, kände att huvudvärken va kvar...
Åkte ändå ner en stund till sjön med killarna. Där kom L, L & W ner & de hade jättekul. Tom jag stod en stund i vattnet med L men tyckte nog att det fortfarande kändes för kallt...
Satt med min klänning över huvudet & axlarna sedan, värmen va' olidlig...

Hemma igen la jag mig i soffan & killarna lekte & va' ute i flera timmar. Jag hörde dem utanför med grabbligan från grannhusen. De verkade ha kul & jag kunde vila lite. Tog en migräntablett efter en stund & gjorde mat.
Idag blev det grillat kött (i ugnen) med potatisgratäng (färdig...) & massa grönsallad. Jag åt själv för nu va' grabbarna på vift. Det kom in vid åtta!!! Åt sin middag & gick & la sig. IDAG trodde jag att de va' tröttare 'n vanligt, de satt & halvtittade i soffan innan de själva sa att de va' trötta men icke då...De är fortfarande vakna...& kl. är 22,16...Men de får ligga & läsa, lyssna på musik eller saga bäst de vill. De somnar tids nog & vi är ju faktiskt lediga. Superskönt!!!

Nu sak jag lägga mig. Det blir ingen bokläsning idag utan spikmatta & avslappningsmusik. Kanske kan den sista lilla malande värken i huvudet frösvinna då.
Imorgon ska jag bälja i mig massor att dricka, kan ju vara det...Måste få killarna att dricka mera oxå även om de inte klagat...

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!