onsdag, juni 17, 2009

commersen!

Nu har vi haft besök från tidningen "Commersen". En tidning som ges ut till blekingeborna. Vi blev fem härliga lagmedlemmar som berättade om hur tävlingen "Energismarta grannar" gått till & delgav massor med tips & idéer kring vårt energisparande.
Det var riktigt roligt & jag tror vi alla känner oss som mediakändisar. Det har ju varit ett par vänder med radion & nu som sagt tidningen.
Nästa vecka hoppas vi få hit BLT & Sydöstran & jag som "pressansvarig" har tagit på mig att maila Aftonbladet, Expressen & TV4 Sydost....till att börja med =O) Sedan gav en arbetskamrat förslag åt mig att höra av mig till damtidningarna också & då exempelvis Allers, Hemmets veckotidning osv. Hur kul som helst ju.

Eftersom det är första året tävlingen går av stapeln i Sverige vill vi få ut till alla folk som är intresserade hur enkelt det egentligen är att spara energi. Det är kul att se hur man minskar elräkningarna, det är roligt att tävla & det är framförallt en bra grej både för miljön & naturen. En sak som borde ligga alla varmt om hjärtat.

Vi får se när tidningen kommer ut, där kommer även en liten lagbild att visas på de deltagare som kunde vara med idag.

Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!