söndag, juni 14, 2009

& så va söndagen snart slut...

...igen...

Idag har vi varit mestadels hemma. jag har pysslat med mitt projekt & killarna har varit ute nästan hela dagen & lekt med grannen.
En sväng va' vi in till stan & handlade lite & efter det tog vi & åkte till en sjö i närheten av där vi bor. Biskopsbergssjön. Där fikade vi & sprang runt lite i skogen. Killarna upptäckte oxå att grodynglen som vi senast såg på gökottan numera är större & har fått både armar & ben så det blir nog till att åka tebax om en vecka till för att se hur stora de är då.

Idag gratulerar jag min älskade vän S som fyller 33 år. Det kan man inte tro om henne, en pingla som få =O)
Vi lärde känna varandra när hon gick med min lillebror på förskolan & jag själv hade börjat tvåan & sedan dess har vi varit stadigt vänner & stormtrivs i varandras sällskap. Att deras två små godingar går finfint ihop med mina gullegrisar gör ju saken bara bättre. Ser fram emot att besöka dem i sommar då jag samtidigt ska göra visit hos mormor & morfar samt övrig släkt i Skärhamn på väst...jag menar BÄST kusten. Ska bli kanoners!!!

G*R*A*T*T*I*S S hoppas din dag varit underbar!

imorgon sak junior läger med fritids. De ska sova över & ha OS som de alltid har. Jag hoppas han vill åka för just nu ligger han i min säng & har ont i magen av någon anledning. Han vill inte alls vara med imorgon. Jag har sagt att han inte behöver sova över, vi kommer gärna & hämtar honom men det verkar inte duga så vi får se. Jag tvingar honom inte, förstår bara inte varför han inte vill. Han vet inte själv. Det kanske löser sig med en god natts sömn, vi får se.

Nu ropar han för femtioelfte gången så jag har lovat att komma in & lägga mig jag med. han ville gosa lite & det är bara att passa på så länge han vill gosa med mamsen. Mysigt.

Ha det gott & natti, natti!

1 kommentar:

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!