lördag, juni 27, 2009

Baddags...

...idag va' det lite mulet när vi vaknade så vi beslöt oss för att ordna med kort & teckningar samt lite presenter som vi åkte iväg & skickade till pappa P. Han fyller år på lördag & vi hoppas han får paketet tills dess.
Killarna ritade, klippte & grejade liksom jag. Vi hade en mysig stund i "pyssel" rummet. Pojkarna älskar att pyssla & jag lovade dem lite mer avancerat pyssel en dag då det regnar.

Efter posten & lite inköp av godis tills ikväll åkte vi hem, packade fikakorgen & badkläder & drog ner till sjön. Idag va' det mycket bättre än igår. Det blåste mindre & molnen som va' där igår & imorse va' nu borta. Skönt! Killarna hade en vän med sig & fler kom så de hade vattenkrig & badade i nära tre timmar innan vi begav oss hem igen för lite middag (hamburgare & sallad åt mig emedan killarna fick potatiskroketter till burgarna) & sedan va' de ute & lekte med kompisarna till 20 tiden.

Vi tittade på "sommarkrysset" åt lite snask & sedan va' killarna trötta & gick & la' sig vid 21. Det är skönt när de märker själva att de är trötta & jag sa ju oxå hur bra det va' att somna tidigt för då kommer vi tidigare till stranden imorgon bitti.
Vi bestämde tillsammans att äta både frukost & lunch på stranden så så får det bli.
Kanske, kanske hoppar jag själv i plurret jag med, vi får se....

Nu sak jag natta mig själv & ta det lugnt med en bok & den obligatoriska spikmattan. Man blir verkligen avslappnad & trött av att använda den samtisigt som man kurerar rygg, nacke & axlar. Helt fantastisk!

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!