lördag, juni 06, 2009

Med flaggan i topp...

...har vi idag firat nationaldagen i Rödeby med våra kära vänner L, L & W.
Efter en hyfsat lugn förmiddag åt vi frukost & begav oss till våra vänner.
Det va' Rödebydagen idag & det var ju självklart för oss att ta en promenix dit. Killarna köpte lite godis i marknadsståndet (jag med fösståss =O) brända mandlar som sig bör när det är minimarknad) & lilleman provade att skjuta e fotboll i mål. Alla killarna sprang en orienteringsrunda, eller som lilleman sa - Mamma, du vet när vi sprang det där pipspelet...
Det var ju inte som på VÅR tid när man sprang i skolan med en lapp i regnet som blev blöt & gick sönder....
Nä, nu hade de en lite fillimjong på fingret som de stoppade ner i ett hål vid kontrollerna så det pep...
Kul tyckte de att det va' så de sprang två varv!

Efter det gick vi & handlade glass 6 sedan blev vi bjudna på hamburgare med pommes, en favorit hos alla barnen så klart.
Resten av eftermiddagen lekte killarna i L:s koja & hoppade i deras studsmatta, hur kul som helst hade de!

Tack för en härlig dag familjen A!!!

När vi kom hem hade vi skypekontakt med min mamma & pappa samt min mormor & morfar. Det va' så klart spännande även det eftersom pappa tagit med sig datorn till Skärhamn där de spenderar helgen & vi kunde tala & se allihopa via webbkameran, en helt otrolig uppfinning som mina morföräldrar uppskattade mycket. Riktigt roligt att få se dem & prata med dem på riktigt!

Senare åt vi godis & kollade på "Sällskapsresan". Den filmen tyckte killarna om men de svor lite för mycket tyckte de & det håller jag fullständigt med om men som sagt, kul är den.

De somnade gott efter en lång dag. De vaknade faktiskt riktigt tidigt idag, jag hörde att de lekte för fullt när jag vaknade vid 6,45 men så klart somnade jag om & blev väckt när frukosttarmen skrek på gossarna vid halv 9.

Nu har jag kollat på "The Boy With The Stripet Pyjamas". En film om en kille som har en nazistpappa & där pappan jobbar & är chef för ett av de alla koncentrationslägren som fanns under andra världskriget. Där får killen en vän bakom gallret, pojken med den streckade pyjamasen...
En otroligt gripande & stundtals obehaglig film som jag varmt rekommenderar.

Nu sak jag vika en tvätt & hänga upp en. Imorgon ska vi på kalas till Ä & senare är det klassfest vid sjön där vi ska grilla korv & umgås med barnen samt föräldrar. Fullspäckat schema alltså!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!