tisdag, juni 23, 2009

En härlig dag!!!

Idag vaknade vi så tiiidigt att det nästan inte kändes mänskligt alls. Killarna va' supertrötta vilket är förståligt eftersom jag började jobba 6,45 & "Tvingade" upp dem från sin ljuva sömn vid 20 över 6....taskigt jag vet. Men nu är det bara 1 dag kvar att jobba, vad jag vet. Sedan är det sommarlov på riktigt...igen....=O)
Lilleman hade sin dag på dagis & han har haft jättekul som vanligt. De har varit ute mest hela dagen & han fick sin favorit rätt till lunch idag, blodpudding (bläääää....tycker jag & junior) det fanns även ugnspannkaka att välja på & detta valde jag & junior som med fritids är & äter på dagis under sommaren.
fritabarnen med personal drog efter lunchen ner till sjön. Det är ju helt underbart att ha möjligheten & tillgången till detta lilla paradis. En hel mysig sjö där det knappt är folk om dagarna & man kan hoppa från bryggan, simma ut till flotten, ligga & sola på stranden (läs gräset) & snorkla & ha det alldeles underbart. Vilket bra ställe vi valt att bo på =O)
Alla barnen badade så klart, men jag själv övervakade helst från bryggan.....vågade faktiskt inte hoppa i men en annan dag....då.....
Vi åt mellis på stranden & det smakar ju alltid bäst med smörgåsar på stranden eller hur? Junior åt två, jag en & sedan va' det dags att packa ihop för mig, junior & de barnen som slutade tre. Vi åkte tillbaka till dagiset för att lasta av mat som blev kvar 6 annat man va' tvungen att ha med sig på stranden.
Sedan hämtade vi vår lilleman innan vi for hem & började klippa gräsmattan.
Killarna fick springa i vattenspridaren & det älskade de så klart.
Sedan åt vi en tidig kvällsmat & lilleman somnade i soffan...Jag skulle ju på möte ikväll men ringde & sa att jag inte kommer eftersom killarna va' så trötta & som sagt va', lilleman hade precis somnat. Men under samtalet kommer killarna rusandes & ville visst på mötet (jag hade lovat dem fika där & det va' ju killarna kokerska från dagis som bakat & det är hon himlans bra på så det vill de ju inte missa för allt i världen =O) så vi drog så sakteliga iväg.
Grannen hade lånat trimmern så vi tittade & pratade lite med honom innan oxå.

Killarna fick sitt fika & jag va' med i lite mer än en timme innan jag kände att nu måste vi hem & få sova. Det är ju en dag imorgon med & våra möten har en förmåga att dra iväg & det blir alltid så sent.
Utanför stötte vi på lillemans dagisvän som nyss fått en liten häst. Den ville vi så klart klappa 6 hälsa på så det gjorde vi & fick även träffa modell större häst (mammans) & det va' kul. Jättefina hästar!
Killarna & tjejen hann leka i typ en kvart för jag & mamman kunde inte sluta prata (ovanligt va'?) men snart va' vi hemma & killarna duschade lite snabbt & jag la om lillemans tumme (han har en stoooor vårta som vi fryst tre gånger & som nu börjat lossa & blöder lite då) & smorde in juniors ben som va helt prickiga & svidiga (kan man skriva så??? Ja, det kan man =O) förmodligen av brännässlor eller liknande.
Så hoppade vi i sängen med en bok & lite puss & kram innan de somnade för natten.

Själv ska jag varva ner & titta klart på tredje delen av "Matrix". tycker om de filmerna.

Ha det gottigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!