måndag, juni 01, 2009

Underbar dag!!!

Kl. 6,15 imorse ringde det i telefonen. Kunde jag jobba idag??? Visst, skulle ändå strax gå upp & se till att junior kom iväg till skolan så jag väckte även lillebror & så va' vi på plats lagom till frukosten kl 7,15.
Vi hade en underbar dag på dagis idag, solen lyste så otroligt starkt att de sved i ögonen (eller om svedan berodde på att gräset va' nyklippt???) Värmen va' något så helt otroligt skönt....en stund....för snart märkte vi både på oss själva & på barnen att hettan nog tog i lite i överkant denna dag. Ingen fläkt, ingen skugga....ja, det va' en tuff förmiddag för oss alla kan jag lova.
Ut med vatten & muggar.- Drick så mycket ni orkar ungar, idag blir det varmt!
Vi va' ute hela förmiddagen men bestämde oss enigt om att stanna inne efter lunchen & gå ut efter mellisen på eftermiddagen. Ett klokt beslut visade det sig eftersom vi alla hade fått för mycket av det goda även öm det bara va' för ett par timmar.
Vi stannade inne & myste med lite pyssel & fria lekar.
Efter mellis städade vi & gick ut. Nu va' det betydligt svalare...nåja...det blåste lite & det fanns skugga för de som ville sitta där en stund.
Trots att jag smorde in mig ordentligt i morse så va' jag lite röd om axlarna (kanske missade smörja in mig om axlarna, minns inte...)
Mina grabbar däremot har fått en fin färg utan att bli röda.

Slutade kl.16 & vi åkte direkt hem & packade badkläder & drog ner till sjön. Där va' det helt underbart! Killarna badade & njöt för fulla muggar emedan jag höll mig på land ivrigt fotograferande av årets första ordentliga dopp.

Sedan bar det av till bygget där det visades bildspel om bygden "förr & nu" som skolbarnen ordnat.
Vi tittade inte alls, killarna fikade & jag förklarade för gänget i styrelsen att jag inte skulle vara med på mötet senare eftersom jag tyckte det blev för sent då barnen varit uppe tidigt & va' otroligt trötta, likt mig själv. Men det va' så klart lugnt.

Hemma kollade vi på Bolibompa & åt kvällsmat. Jag slumrade lite i soffan & hörde låååångt borta...- Mamma somnar ju ALLTID när vi kollar på boli!!!
Undrar varför....=O)

Med kvälsvarden intagen gick två mätta & belåtna killar frivilligt (!) till sängs & i alla fall junior somnade strax. Som vanligt nuförtiden är det någon av grabbarna som kommer tassandes ner & sak sova hos mig. Idag va' det lillemans tur. Självklart fick han lägga sig på pappas sida & snusade strax även han.
Jag kollade på "Bones" & ska nu starx gå & lägga mig. Imorgon blir det upp med tuppen. Börjar 6,30. Skönt ändå, tycker om de tidiga mornarna. Det är rätt lugnt innan alla barnen kommer & sedan är det en kul stund innan man får gå hem + att man har heeela eftermiddagen på sig hemma eller vad man nu vill göra.
Vi ska handla, det blev ju inte av idag & om vädret är ok har jag lovat barnen att åka till sjön igen. Man får ju passa på, sedan ska det ju bli lite svalare ett par dagar.

Have It!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!