onsdag, juni 03, 2009

En rätt lugn dag...

Vaknade otroligt utvilad & inte den minsta lilla värk i ryggen. Kan det ha varit spikmattans hjälp??? Hoppas det, ska självklart prova den strax igen för nu är jag trött!

Idag har vi haft en lugn & skön dag. jag startade morgonen med att rensa ur kylen & tvätta den inifrån & ut. Alla hyllorna åkte in i diskmaskinen så allt skiner nytt & luktar gott. Skönt!
Vek ihop en tvätt & slängde in en ny.
Vi hade besök av Anticimex som kommer ibland & huset hade som vanligt ingen anmärkning. Jag köpte en ny brandsläckare, brandfilt, ett nytt energi/vattensnålt duschmunstycke till killarnas dusch & någon mätare för att ha koll på fukten i grunden av huset. Känns tryggt även om det nu va' ok.

Annars har det regnat, åskat lite & regnat lite till mest hela dagen så kilarna har stundvis varit ute & sedan har vi spelat "bondespelet2 "Tjuv & polis" & kollat på "Trollkarlen från Oz" som gick på ettan idag, killarna älskar den & satt stilla & kikade hela filmen igenom. I alla fall tror jag det, själv slumrade jag ...igen...förstår inte varför jag är så himlans trött hela tiden...

Middagen idag va' köttfärslimpa med färskpotatis, gräddsås, lingonsylt & blomkålsbuketter. Killarna åt upp allt idag igen & jag börjar nu tro att det verkligen har med upplägget att göra. Tur att jag älskar att laga mat & att garnera tallrikar för detta måste jag förmodligen fortsätta med =O)

Kvällen bjöd på uppläsning av junior som läste högt för oss i sin läsbok. han är superduktig & noga med alla ord & meningar. Även lillebror läste ett par rader & är faktiskt minst lika bra. Superkillar!!!
Sedan va' det dags för min kvällssaga, idag hade grabbarna valt "Karius & Baktus". Sedan provade de spikmattan en stund innan de somnade gott...hos mig inatt...ifall det blev åska sa de...& självklart fick de sova hos mig!

Nu har jag kollat på "Bones" & den nya serien på 4:an "Blomstertid". Tyckte den senare va' rätt tragisk, fick lite ångest av att se den men nu kan man väl inte sluta...vi får se.

Ok, spikmattan & avslappningscd:n fram nu för det är dags att sova.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!