lördag, juni 20, 2009

Dagen efter....

...man kunde ju tro det i alla fall. Vi vaknade inte förrän runt 10 tiden (!!!) RÄTT sent för att vara någon av oss i familjen faktiskt. Men det va' bara skönt & välbehövligt!
Som vanligt nu för tiden kommer det ena mörka molnet efter det andra in över vårt hus (de andra med så klart=O) & regnet har stått som spö i backen precis hela dagen...nu är det inte roligt med detta trista typiska sommarvädret mera. Nu vill vi bada, sola & ha det skönt. Det är ju faktiskt sommar!

Vi har verkligen tagit det lugnt hela dagen. jag har pysslat med ett bröllopskort, killarna har lekt med LEGO & efter att pappa P ringde & snackade en stund åkte vi in & handlade mjölk & snask till lördagsmyset (som om det inte räckte med det vi hade igår då=O)

Vi åt rester av gårdagens mat, lika gott idag som igår & nu sitter vi snart alla bänkade framför Tv:n för en DVD film. Det va' inget av intresse på tv:n idag så jag tror killarna har dragit igång någon bra film just nu.
-Fram med snasket mamma!!! ropar de nu så jag får väl pallra mig iväg =O).

Jag hoppas det blir betydligt bättre väder imorgon. Måste klippa gräsmattan & junior vill leka med L så vi ska ringa dit. De har bestämt att de sak sova över hos varandra hela sommaren varannan dag...gärna för mig sa jag men det blir kanske lite bökigt med att köra & så så jag tänker själv att en vecka i taget skulle passa mig bättre =O)
Nu är det "bara" tre veckor lite drygt tills pappa P kommer hem. Det längtar vi jättemycket till. Håller på att kolla upp LEGOLAND resa till Danmark som är det vi bara MÅSTE göra när han är hemma. Kalas för junior måste även det hinnas med. Det kommer säkert bli en stressig men kul ledighet när pappa P kommer hem.
Nä, nu är det filmtajm!!!

Hej, hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!