måndag, juni 08, 2009

Först tar vi gårdagen i ord....& sen...

Igår hade vi full rulle hela långa dagen.
Vi startade med att gå på kalas till vår lilla käraste Ä som fyllde hela 4 år! Helt otroligt va' tiden går!!! Minns det som igår när mina grabbar slogs om att få sitta & hålla denna lilla tösabiten i knät & junior han kunde sitta hur länge som helst med lilla sessan i famnen & bara leee...
Jätteroligt & ett kalas med verklig turbofart kan jag lova.
Korv med bröd & god tårta bjöds det på innan fiskdammen fick avsluta detta festande.


Hemma bytte vi om & packade lite fler korvar i väskan eftersom junior skulle ha en mysig klassträff vid vår fina sjö. Alla barnen med föräldrar som kunde vara med dök upp (jaha...) & vi grillade korv, snackade, samlade in pengar till fröken & hade ett par riktigt mysiga timmar vid sjön. Dock va' det rätt kallt så jag va' glad att vi tagit på oss gott om kläder.
Några barn trotsade kylan & gav sig ut i sjön...huuuuua.....fryser bara jag tänker på att de kunde bada.....men det gjorde jag ju själv med när jag va' liten så det är nog helt normalt (!?!?!)
junior hittade en söt liten groda som han kelade lite med innan den släpptes lös igen & lilleman sprang runt & lekte krig eller något annat....mycket pang, pang va' det i alla fall.
Även juniors fröken kom & va' med vilket jag tyckte va' riktigt trevligt!

Vi va' hemma senare än tänkt & killarna va' så trötta att de stupade i säng omgående. Även jag kände mig riktigt sömnig & eftersom nätet låg nere kunde jag inte blogga.....så det va' ju bara att lägga fram spikmattan & gå & lägga sig =O)

Över till dagens ord.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!