torsdag, juni 04, 2009

Jag har en ÄKTA talang hemma =O)

Imorse vaknade killarna med tuppen & hann både leka, äta frukost & leka lite till innan det va' dags att gå till skolan för junior.
Idag va' det "talangjakt" på schemat & alla elever som ville fick ställa upp. Lilleman & jag va' självklart på plats för att heja på junior som tillsammans med en klasskompis skulle dansa till BWO:s "Lay Your Love On Me".
Det var 18 startnummer & det var allt från danser till bollakrobater till mimare till sketcher.
Junior med klasskompis gjorde ett kanonuppträdande som innehäll alla danser man kan tänka sig. Breakdance, robotdans, sån där rysk dans ni vet då de går omkring på huk, vanlig disko mm, mm. De va' helt enkelt OUTSTANDING!!!
Jag skrattade lika mycket som junior. Han va' överlycklig på scenen & jag ångrar att jag inte tog med kameran...junior sa att han inte skulle vara med i år så jag brydde mig inte om det, men klasskamratens mamma både filmade & tog kort så jag hoppas få ett par exemplar av henne.
Juniors ögon lyste & han tyckte verkligen det va' kanonroligt att visa upp sig & att få applåder & hyllningar. & det allra bästa av allt va' att av alla 18 bidragen kom han & kompisen 3:a!!!!! Helt underbart ju!!!
Jag är otroligt stolt över min lilla talang!!!

GRATTIS till 3:je platsen min älskade lilla grabb!!!

Under dagen har inget allvarligt skett härhemma. Jag har småplockat lite, vi har undersökt jordgubbslandet som växer så det knakar & i år ser det ut att komma rejält med "gubbar" så det håller vi tummarna för. Nätet är på så vi slipper förhoppningsvis oroa oss för att rådjuren ska käka upp dem innan oss.

Köttbullar med röda makaroner va' på önskemenyn idag så det blev det. Själv höll jag mig till den vanligt vitbleka varianten.

Jag har gjort klart & skickat presenten till min svägerska. Ska bli jättespännande att få höra om hon gillar mitt lilla album. Har självklart tagit kort på det så ni alla kan få se det i min andra blogg "scrapcor"men jag får allt vänta ett par dagar så jag vet att hon fått de först. Skickade även med en annan liten gåva men det kan jag inte heller berätta om ;O)

Vi skulle kollat på "Hjälp jag är med i en Japansk TV show " idag men killarna va' helt utmattade idag så det blev spikmatta, saga & läxläsning i sängen istället. Riktigt mysig liten stund. Minior låg 10 minuter & då med en tunn duk under sig för att det inte skulle göra så ont & junior låg minsann 25 minuter på samma underlag & blev riktigt avslappnad 6 somnade gott senare. Rekommendera verkligen spikmattan till ALLA! Kanonskön!

Eftersom det inte blev deras TV program idag så fick jag som vanligt kolla på "Bones". Jag talade en sväng med mamma med & vi försöker få ihop sommaren med en träff eller två, får se när & hur vi lyckas. Det sak nog ordna sig.
Imorgon ska killarna & jag skriva en liten önskelista på vad vi vill göra i sommar, både långa & korta resor.
Jag har ett par förslag som sak upp på listan =O)

Nu sak jag nog lägga mig på spikarna en stund. Kommer somna gott efter det eller om jag sak ta & börja läsa någon bok...?? Vi får se.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!