måndag, juni 22, 2009

Sol, sol, sol =O)....

Nu äntligen!!! Solen & värmen är här!!!!
En underbar dag har vi haft. Jag har jobbat på juniors fritids & lilleman har spenderat dagen på sitt dagis. Vi har haft en skön dag då vi mestadels varit ute. Självklart började vi förmiddagen med att titta på "Sommarlovsmorgon" & sedan bar det ut i solen & värmen.
Man märker på barnen att de längtat efter finare väder de med för de vägrade gå in framåt eftermiddagen. Skönt!
En glass efter mellis gjorde dagen till en höjdare. Imorgon planerar vi att antingen gå & bada eller sätta igång en vattenspridare på baksidan av gympasalen, det finns en stor fotbollsplan där. Vi sa i alla fall till alla att ta med sig badkläder & handdukar så det kommer bli succé =O).

Jag slutade halv fem idag så eftermiddagen hemma gick mest åt till att äta kvällsmat & titta på bolibompa. Alla va' trötta så killarna fick gå & lägga sig vid 20 tiden. Rätt lagom tror jag. Det är ljust, de är piggare om morgnarna, ingen skola, inga läxor så även om jag jobbar så är det ledigt. Det känns så i alla fall. Bara lek & skoj =O)

Får se om vi orkar gå till sjön imorgon eftermiddag eller om vi väljer att vara hemma & springa i vattenspridaren emedan jag (MÅSTE) klipper gräsmattan & kanske även får igång trimmern.....

Nu ska även jag gå & lägga mig. Solen gör en trött om kvällen & jag har en lätt huvudvärk som hållit i sig sedan senare eftermiddagen. Kan det va' en lättare solsting =O)??? Är förmodligen bara trött. Är ju inte van att gå upp tidigt längre. vad fort man vänjer sig vid ledighet & sena kvällar.

Just det ja, igår beställde vi resan till LEGOLAND!!! Den bär av när pappa P kommer hem & vi kommer stanna på hotell (lyxar lite) i tre nätter & vara inne på LEGOLAND i två dagar. Båten tillbaka till Sverige går väldigt sent så kanske går sista dagen till att vara på LALANDIA =O) Vi längtar jättemycket efter denna semestertripp & ser fram emot den så otroligt mycket. Idag satt vi en stund & googlade på bilder från LEGOLAND för att bli lite inspirerade & så.
Ska även ringa till våra kära Skärhamnsbor & höra efter om de vill hänga på, det hade varit kanoners=O)
natti, natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!