fredag, juni 05, 2009

"V"

Sitter & kollar på en för mig riktig nostalgiserie =O)
"V"
Coolt! Jag minns när man kollade på serien för typ 25 (!!!!!!!) år sedan. Jösses va' spännande det va'.
Vi lekte "V" efter skolan, köpte geleråttor som vi åt & annat "äckligt" snask som kunde likna födan för en utomjording. Läskigt, spännande, beroendeframkallande serie det här. Superkul att den visas igen. Killarna får inte se, för sent. De skulle sökert klara av den men de får vänta ett par år till tror jag...


Dagen har varit hyfsat lugn idag. Junior hade den allra sista fredagen i klass 1 idag. Tre dagar kvar i skolan varav en är städdag & en avslutning. Känns redan vemodigt...I höst börjar lillebror förskolan, ska bli så kul att båda är i skolan & att de kan hjälpas åt om det skulle vara något på rasten eller kanske med läxläsning & så.
Känns oxå konstigt att minior har de allra sista dagarna på dagis nu, sedan är all dagis slut för alltid...känns helskumt...Förhoppningsvis kommer jag vara kvar som fröken på dagiset & grabbarna kommer ju gå kvar på fritids men ändååå....

Va' på arbetsförmedlingen & skrev in mig. Skolan är slut, de timmar jag jobbar kommer inte vara så många under sommaren. Förhoppningsvis kommer jag in på utbildningen jag sökt i höst. Längtar efter ett positivt svar & vill ha det nu!!! Håller tummar & tår.

Det har spöregnat i omgångar precis hela dagen. När vi skulle in & handla började det hagla oxå, ingen ordning alls. Vill ha sol & värme nu, men det kommer väl snart igen, det önskar vi alla härhemma i alla fall.

Börjar faktiskt känna mig ensam härhemma...tur att jag har mina små killar som får mig att veta att jag lever! Börjar kännas tungt att hålla huset i trim, sket faktiskt i att städa överhuvudtaget idag. Har endast plockat in disken...& imorgon sak vi till kompisarna i Rödeby. Ska bli kanonkul. Vi får se vad kidsen hittar på, de brukar leka så bra, så bra ihop. Vi ska äta något gott ihop med, kanske pizza? Det va' superlängesedan...

Spelade in varsin cd skiva till killarna med lite avslappningssagor & musik på. SÅ efter duschen gick de & la sig. faktiskt redan 19,30. Det va' tyst från att jag la' dem tills att jag kom upp & släckte & stängde av cd spelarna. Får nog lov att köra skivan varje kväll, de kan nog behöva lite avslappning om kvällen de små liven. Själv ska jag titta klart på "V" & sedan blir det den numera obligatoriska spikmattan & lite avslappningsmusik för mig med. Är redan trött men MÅSTE se klart serien. Den slutar nog kring 12 inatt men jag får väl lida en stund & koncentrera mig på att hålla ögonen öppna.

Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Åhh vilka underbara blider!! På grabbarna alltså!! ;) Längtar ännu mer efter dem/er när man ser dem!! Är nyfiken på om det blev nån lista med önskemål om sommarutflykter?! Oxå nyfiken på vad det är för utbildning du sökt?

    många kramar från pensionatet (med lediga rum...)

    SvaraRadera
  2. Hej min vän! Jag kan lugnt säga att vi alla här längtar efter ER alla oxå!!! Ska börja planera så smått med semestrar & annat efter midsommar. I höst hoppas jag komma in på förskolelärarutbildningen. Har säkt lite varstans & hoppas mina betyg & behörighet räcker...matten fattas men man vet aldrig...
    Listan är på plats på kylen, får sätta in den här också=O)
    Hälsa hela högen hemma & ha det så bra!
    //Veronica

    SvaraRadera

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!