söndag, juni 28, 2009

Grillpartaj, sol & bad...

Idag har vi varit i farten precis hela tiden!
Vi vaknade vid 8 men jag drog mig till halv nio. Sedan packades det frukost & lunch bestående av smörgåsar med prickekorv, kassler & pastasallad, en massa dricka & frukt.
Kl. halv tio (ca) va' jag, grabbarna & grannpojken på plats vid sjön, Först va' vi & det firade killarna genast med ett störtdyk i det blå.
Snart fick vi lite sällskap. Bla annat av en superfin veteranbil, eller snarare i min värld en RAGGARBIL! Jag ÄLSKAR gamla raggaråk. Fina & glänsande ska de vara =O). Precis så va' denna bil. En vit & ljusblå Cheva från 50-talet som gled in & parkerade tillsammans med deras övriga besättning som oturligt nog fick åka i en betydligt nyare bil.
De i den nya bilen blev glada över att vi hade en bänk med bord vid badet men grabbarna i Chevan skrek - NEEEEEJ!!! Har vi med oss bordet så SKAAAA vi ha det!!!
& fram drog de både bord & stolar i äkta 50-talsanda. Hur läckert som helst. Dessutom hade de knorren i luggen, skjortor, byxor & skor i samma anda som sig bör i en Cheva. Jo, då. det har jag allt koll på =O)

En av killarna badade till mina killars förtjusning i kalsongerna & han blev genast deras idol när han hade en mindre "blandadesmåhoppfrånbryggkanten" uppvisning. Mina grabbar skrattade, hejade & applåderade åt killens alla konster. Sedan skrek de åt honom att han va' deras nya idoooool =O) De skrattade gott åt mina gossar hela gänget som va' med dem.
Vi stannade i fyra timmar innan det va' dags att ge sig hem på nya äventyr.

Idag va' vi bjudna till grannarna på grillpartaj. Nästan hela laget från "energismarta grannar" va' där 6 vi åt massvis med smaskiga saker. Jag hade med mig smör, minipainrich, vitlöksbröd & saft. Frun i granngården hade ställt till med egen potatissallad, sallad, tzatsiki + en till sås, hamburgare, korv, bröd till detta, öl till de som slapp köra & en helt ljuvlig dessert som jag nyss fick receptet på via mail.
Vi tog med hjälp av en tredje granne ett gruppfoto på laget som vi ska skicka till Sydöstran. Tidningen skulle komma & intervjua oss (puhh, det är jobbigt att vara såååå oerhört eftertraktade =O)men fick förhinder så lagledare F fick ta den på telefon.
Imorgon blir det reportage i tidningen. Kul som 17!
En av familjerna hade tre barn i ungefär samma ålder som grabbarna & de fann varandra snabbt. Vi hittade dem mot slutet av kalaset i vårt hus vid datorn...så klart =O) Junior ville absolut visa ett spel på datorn & det va' ok idag.

Röda om axlarna & med kvällsmat i magen la' sig killarna i var sin säng & kände sig riktigt trötta....Men ack den som hade trott att de skulle somna ögonaböj idag....Näpp...idag va' det flams & trams ända tills kl 22. Då röt jag i så det ekade mellan grannhusen att nu fick det sannerligen vara nog!!!
Tror ni de lyssnade & tystnade? , de började gapskratta & det va' nästan så jag trodde de skulle kissa i brallan =O)
Jag gick upp, gosade lite extra & sedan va' det tyst. Sickna busfrön va'? gullungar hela bunten. Tur att jag avbröt min tradera auktion så jag fick behålla dem ett tag till hahahaha.

Så, ja. Räkningarna är betalda, disken är färdig, tvätten är upphängd så nu ska jag gå & lägga mig. Vädret ska väl bli ok imorgon med. Jag hoppas det i alla fall. Jag hoppas oxå att vår lilla nätta solbränna har lagt sig så vi kan ut i solen & bada igen. Måste köpa lite mer solkräm oxå.

Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej! Vad kul att Du vill skriva en rad!